Du är värdelös!

Dagen har hittills varit full fart, ridit Max blev ett dressyr pass, sedan bar det av till att göra ärenden åt min man det blev till meka och en cross butik!😄

Sedan har jag tänkt över foder delen till hästarna, lady äter inte sina mineraler utan sin havre😁 och vill inte ge henne havre när hon inte rids så mycket, 

Max svettas ganska mycket trots att han är klippt och måste ha tillsats av salt men vill inte ösa på med salt heller det är inte bra att göra det, allt ska va lagom inte för mycket av något, 

Ringde Mirja som säljer hippolyt, hon tar med sig mineraler som hon tror lady vill äta och i muslim är det tillsatt salt, tror det kan bli bra, hon tar även med sig en 3 kg Himalaya salt sten så kan hästarna själva välja om dem vill ha salt bättre än att tillsätta, 

Annars gillar jag att ge dem så narturligt det bara går, köper havre från bonden jag köper Hö ifrån så allt är när producerat! Men även Max dissar havren😁 och han måste få i sig mineralerna också men äter inte dem som dem är,  så något måste jag ju göra, 

Och jag har räknat lite på vad det kostar att köpa havre och mineraler, och att köpa hippolyts müsli, lite skillnad är det ju, men vi får hoppas dem äter detta lite dyrare foder, 😄